Pe 17 Noiembrie 2024 a avut loc primul Campionat de Epilare din Moldova ”PERFECTEPIL”. Acolo am făcut cunoștință cu mulți specialiști de epilare, printre ei și Svetlana Kanuța — fondatoarea brandului Bagassa.
Bagassa este primul brand de pastă cu zahăr pentru epilare din Moldova.
În interviul de mai jos, Svetlana ne povestește despre începuturile ei în domeniul epilării, crearea acestui brand și planurile de viitor.
Care este povestea ta personală din domeniul epilării? Cum ai ajuns să te implici în această industrie?
12 ani în urmă, când am devenit mămică în concediu de maternitate, căutam un venit pentru lucru de acasă. Despre servicii de epilare nu se știa multe pe atunci, fapt care m-a inspirat cel mai mult, deoarece iubesc să descopăr și să dezvolt ramuri noi. Așa am devenit unul dintre primii meșteri în epilare sugaring la Bălți, acolo unde locuiam înainte. Drumul era complicat din cauza absenței de cursuri și a literaturii de învățământ. Dar, datorită faptului că aveam cliente foarte iubitoare care mă susțineau, am făcut multe experimente, groaznice pe alocuri, dar care au devenit lecții valoroase pentru practica mea ca meșter și cercetarea procesului de epilare. Peste 2 ani de lucru zilnic cu clienți acasă, am deschis un salon de frumusețe format din trei cabinete de epilare cu pastă de zahăr.
Ce te-a inspirat să creezi brandul Bagassa și ce provocări ai întâmpinat în drumul tău până la lansarea acestuia?
Producția pastei de zahăr sub brandul Bagassa a început în 2017, din necesitatea de a introduce pe piața Moldovei un produs autohton, accesibil ca preț, dar cu o calitate superioară. Debutul a fost o provocare: autoritățile nu aveau o procedură clară pentru eliberarea documentației de producție, iar reglementările privind condițiile de fabricație erau inexistente, întrucât eram primii producători de acest tip din Moldova.
Primul echipament de producere era proiectat de ingineri aproape din explicații pe degete. Sute de kilograme de materie primă au fost pierdute în procesul de perfecționare, până când am reușit să aducem produsul la un nivel profesional de calitate.
Care au fost principalele obstacole întâlnite în crearea unui brand propriu și cum le-aidepășit?
Nu pot spune că am întâlnit obstacole semnificative. Totuși, zi de zi ni se cere să rămânem perseverenți, să identificăm cele mai bune soluții pentru vânzări, să inovăm prin crearea de produse noi și să construim relații de cooperare reciproc avantajoase cu clienții, partenerii și chiar cu concurenții care au apărut pe piață.
Ai avut vreun moment decisiv care te-a făcut să realizezi că Bagassa ar putea deveni o marcă de succes în domeniul epilării?
Acesta este probabil momentul în care magazinele au început să ne sune și să ne întrebe dacă pot colabora cu noi, pentru că clienții vin și întreabă de pasta de zahăr Bagassa și nu vor să cumpere alta. Era foarte plăcut.
Care sunt valorile fundamentale pe care le promovează brandul Bagassa?
Pentru noi, prioritatea principală este să menținem sinceritatea și transparența în ceea ce privește calitatea produselor, condițiile de colaborare și prețurile oferite. Ne dorim să menținem un dialog deschis și constructiv cu consumatorii, să analizăm dorințele și așteptările lor și să le îndeplinim la cel mai înalt nivel posibil.
Cum ai descrie ideea centrală a brandului și care este scopul principal al acestuia?
Accesibilitatea și utilitatea pentru toți reprezintă ideea centrală a brandului nostru. Atât un meșter cu experiență, cât și o persoană fără studii în epilare pot utiliza produsele noastre pentru a realiza o epilare confortabilă și de înaltă calitate.
Ce îți dorești să transmită Bagassa consumatorilor prin produsele sale?
Brandul Bagassa a fost creat de femei, pentru femei. Înțelegem nevoile noastre și ale voastre, și ne dorim să fim mereu aproape. Scopul nostru este să vă facem viața puțin mai ușoară, mai frumoasă și mai netedă. Vrem să vă simțiți liniștite și încrezătoare în fiecare moment al zilei, pentru că, datorită Bagassa, pielea devine netedă și catifelată pentru o perioadă îndelungată.
Care este procesul tehnologic din spatele produselor Bagassa? Ce elemente inovative îți dorești să aduci în acest domeniu?
Am atins un nivel înalt al calității produselor noastre de mult timp. Astăzi, această calitate este completată de frumusețea și unicitatea sugaringului, printr-o gamă variată de culori vibrante și sclipici, menite să aducă bucurie și un strop de magie clientelor noastre în timpul procedurii. De asemenea, lansăm volume tot mai accesibile de pastă de zahăr, astfel încât oricine să poată începe cu o cantitate mică, testând produsul și convingându-se de eficiența și funcționalitatea acestuia.
Ce ingrediente folosești pentru produsele tale și ce te face să alegi aceste combinații?
Ingredientele sunt destul de simple, însă un rol esențial îl joacă experiența în procesul de producție, combinarea optimă a ingredientelor și utilizarea unui echipament performant. Principala materie primă este zahărul autohton și pudra de zahăr. Pentru a adăuga un plus de estetică produsului, utilizăm coloranți și soluții aromatice de cea mai înaltă calitate, în proporții foarte mici, pentru a păstra produsul cât mai natural.
Cine sunt persoanele care beneficiază cel mai mult de produsele Bagassa? Care estepublicul tău țintă?
La început, produsul era conceput exclusiv pentru meșterii specializați în epilare. Însă, odată cu trecerea anilor, tot mai multe femei au început să achiziționeze produsele noastre pentru a realiza epilarea acasă, în mod independent. Multe dintre ele utilizează produsele și pentru epilarea partenerilor lor. Se consultă cu noi pentru a învăța tehnica corectă de epilare, iar noi, la rândul nostru, publicăm videoclipuri educative pe paginile noastre de social media, oferind informații utile despre procesul de epilare.
Unde pot fi găsite produsele Bagassa și cum se poate face achiziția acestora?
Produsele noastre sunt disponibile în 32 de magazine din întreaga Moldovă. În plus, oferim livrare prin toate metodele convenabile: curier la domiciliu sau expediere către oficiile poștale din orice regiune.
Oferiți livrare la nivel național sau internațional? Care sunt opțiunile de livraredisponibile?
Livrarea se efectuează prin toate metodele disponibile, atât în Moldova, cât și internațional. În prezent, am organizat livrări în țări precum România, Bulgaria, Turcia, Belgia, Irlanda, Spania, Italia, Franța, Germania, Macedonia, Cipru și multe altele.
Care sunt planurile de dezvoltare pe termen lung pentru Bagassa?
În prezent, lucrăm la dezvoltarea a șase noi produse destinate îngrijirii pielii la domiciliu, alături de o inovație unică, care nu există încă pe piața din Moldova. De asemenea, avem planuri ambițioase pentru această primăvară: intenționăm să deschidem o filială de producție a pastei de zahăr Bagassa la București, extinzând astfel accesibilitatea produselor noastre pe piața internațională.
Ce îți dorești ca brandul Bagassa să devină în următorii cinci ani?
Îmi doresc ca Bagassa să devină un prieten de încredere pentru fiecare femeie care are nevoie de îngrijirea pielii la domiciliu și un partener fidel pentru fiecare meșter specializat în epilarea cu sugaring, la nivel internațional.
—
Bagassa este mai mult decât un brand – este o poveste despre perseverență, inovație și pasiune. Produsele lor continuă să facă viața mai ușoară și mai frumoasă pentru mii de femei și specialiști din Moldova și nu numai. Indiferent dacă ești un profesionist sau un începător, Bagassa este alegerea perfectă pentru o piele catifelată și o experiență de neuitat.